notice 9
Directing guides and helps the employee to complete the given task properly and as per schedule.
يوجه التوجيه ويساعد الموظف على إكمال المهمة المحددة بشكل صحيح ووفقًا للجدول الزمني.
Communication is a basic organizational function, which refers to the process by which a person (known as the sender) transmits information or a message to another person (known as a receiver).
communication helps employees to understand their roles clearly and perform effectively.
الاتصال هو وظيفة تنظيمية أساسية ، والتي تشير إلى العملية التي يقوم من خلالها الشخص (المعروف باسم المرسل) بنقل معلومات أو رسالة إلى شخص آخر (يُعرف باسم المتلقي)
يساعد التواصل الموظفين على فهم أدوارهم بوضوح والأداء الفعال
leadership improves the performance of the employee.
القيادة تحسن أداء الموظف
Directing is the process of influencing the managers.
التوجيه هو عملية التأثير على المديرين
directing is provides the necessary motivating.
التوجيه هو الحافز الضروري
Supervision makes sure that work is performed according to the orders and instructions.
الإشراف يعمل على التأكد من أن العمل يتم وفقًا للأوامر والتعليمات
The purpose of communication in the organization is to convey orders.
الغرض من الاتصال فى المنظمة هو نقل الاوامر
Supervision ensures that subordinates have the required facilities to perform their jobs.
الإشراف يضمن حصول المرؤسين على التسهيلات اللازمة لآداء وظائفهم
Motivation helps in reducing the number of complaints.
التحفيز يساعد على التقليل من عدد الشكاوى
leadership
Is the ability of a person to influence the thoughts and behavior of others towards the accomplishment of some goals.
القيادة هى قدرة الشخص على التأثير على افكار وسلوكيات الاخرين تجاه تحقيق بعض الاهداف
Comments
Post a Comment